fredag 26 februari 2010

GMH!

Det är äntligen vår, igår var det uppåt 10 grader mitt på dagen och jag hann med en utforskning av Volkspark Friedrichshain i solskenet. Provade även på en uteservering vid Helmholtz Platz... fortfarande lite kallt men helt klart värt det!

Så efter dryga fem månader i Berlin börjar jag äntligen bli påmind av varför jag kom hit, inte en sekund för tidigt. Januari var den drygaste månaden jag upplevt på väldigt länge. Detta berodde förstås inte bara på vädret utan även på bristande möjligheter till sysselsättning.

Träningen inför Berlins halvmaraton är i full gång, har hunnit med ett långpass än så länge och nästa är planerat till måndag.

Gives Me Hope!

2 kommentarer:

  1. hittade hit via din kommentar på berlin ick. kul att läsa om andra svenskar som bor i berlin. själv åker jag till(baka) till berlin nästa helg och sen otaliga helger framöver i vår och sommar. hoppas på att våren tagit grepp över vintern då. 10+ tack. hejhej

    SvaraRadera
  2. Ja det får vi hoppas, denna vecka verkar bli ett litet steg tillbaka men bara ett litet! :)

    SvaraRadera