lördag 17 oktober 2009

Cykeltur med inkluderade uppdrag.

Idag tog jag mig i skinnet och begav mig ut på en cykeltur. Tro nu inte att jag gjorde detta enbart för nöjes skull nej nej... jag hade följande uppdrag.
1: Få tag på biljett till Raised Fist som spelar här i trakten på tisdag.
2: Inköp av trådlös router, måste bygga lite annorlunda när här hemma i boxen.
3: Inköp av läslampor, en för säng och en för golv.
4: Inköp av mat, imorgon är det söndag och då fungerar inte landet, alltså får man fixa sånt innan.

Cykelrutten (på ett ganska bra ungefär)


Och efter att ha studerat kartan noggrannt förstår jag att ni är nyfikna på hur uppdragen gick?
1: Great success, letade efter ett biljettställe som jag aldrig hittade (därav avstickaren så långt västerut). Råkade dock se att dom sålde biljetter på Hauptbahnhof också och där gick det bra att köpa den för €16,90... mycket bra!
2: Jag har ju faktiskt en trådlös router liggande men saknar nätadapter. Hittade
dock en Linksys för €22 på Mediamarkt och det kan man faktiskt inte klaga på.
3: Faaaaail! Hittade inget åt det hållet och ärligt talat så letade jag väl inte jättemycket. Det är ändå sjukt åttiotal att läsa så jag fortsätter att kolla på de roliga gubbarna på TV istället!
4: Yes... korv, ost, mjölk, bröd, en flaska vin, två öl, en cola light. Borde man klara en söndag på?!

Så var det med den dagen, ikväll kan det nog bli något litet barbesök men inga stora planer än så länge. Det fina i den här staden är ju att jag fortfarande har åtminstone 6-10h på mig att bestämma om jag vill gå ut eller inte.

Imorgon blir det loppis i Mauerpark, bis dann!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar