tisdag 20 oktober 2009

En sen uppdatering!

Ja det här med ett inlägg om dagen börjar redan rackla märker jag. Får dra in en redig uppdatering här nu då istället.

Söndagen bjöd på ett loppisbesök i Mauerpark. Köpte ett cykellås men i övrigt var det inte ngt speciellt som lockande.

Mauerpark en helt vanlig söndag

Resten av söndagen var rätt passiv däremot.

Måndagen bjöd på en cykeltur till Wedding för att kolla in en skola (behöver lära mig tyska snart). Väldigt lång kö så jag orkade inte vänta på att få prata med informationen. Kanske gör ett nytt försök på torsdag även om Weding kändes lite långt bort. Cyklade sedan vidare ner mot Mitte - Friedrichshain med slutmålet Kreuzberg men eftersom jag hamnade lite väl långt bort skippade jag Kreuzberg och åkte hemåt istället. Kvällen ägnades på Mauerblümchen med T&S.

Väggmålningar är inte direkt någon bristvara i Berlin, tänkte passa på att bjuda på ett par stycken. Den första är från cykelturen i förra veckan och den senare ifrån gårdagens tur.





Ikväll blir det Raised Fist på Magnet. Har velat se dom i ett par år nu. Att man behöver åka till Berlin för att lyckas se ett band från Luleå kan ju däremot ses som lite komiskt. Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar