onsdag 14 oktober 2009

Day 1

Den första hela dagen framme i Berlin har avverkats, vi anlände kring 21 igår kväll men då gavs inte tillfälle för någon uppdatering.

Ankomst Sassniz 091012


Dag nummer ett har gått åt till att komplettera med nödvändigheter såsom täcke. På vägen ut till Ikea stannade vi till i Potsdam.

Universitet och grejer.


Vidare till Ikea och inköp utav täcke, kuddar, örngott, glögg, kaviar (glömde köpa innan jag lämnade Sverige) och en handduk eller två. Som vanligt lite dyrare än väntat på grund av allt småplock men slipper förhoppningsvis frysa i natt.

IKEA (spännande bild ey?)


Sen var det nästan raka spåret hem, om man bortser ifrån ett stopp på Kaiser för lite småinköp samt upplockning av grejer hos S&T.

Kvarstår nu bara att slappna av till högklassig TV-"underhållning"(?)


Nytt tyskt telefonnummer ordnades under dagen, kommer att distribueras till berörda via beprövade kanaler (Facebook och skvaller). Äldre nummer kommer också vara i bruk men inte vara ett lika säkert kort om man nu mot förmodan vill få tag på mig.

Sådär, ett inlägg till färdigt... målsättningen är att få till ett inlägg om dagen. Får se hur det går med den saken då jag har en tendens att tröttna rätt snabbt på det här med bloggande. Wish me luck!

God natt!

2 kommentarer:

  1. Härliga tider!

    Nu är du tysk... Jag föreslår att du anammar en bryskare och mer fyrkantig stil. Humor och lättsamhet bör undvikas, helst helt, om det går.

    Gråhet premieras, östtysk precision och beslutsamhet imponerar och lönar sig.

    Och omg plz, byt kanal, for the love of god! Eller blunda med vänster öga, eller täck över den där sportskiten!

    /Anundi

    SvaraRadera
  2. Ja alltså jag jobbar verkligen på dessa attribut, men det är lite lång väg att gå för en sprallig kille som mig själv!

    SvaraRadera