torsdag 15 oktober 2009

Nordsee @ Schönhauser Arcaden

Jag har kommit fram till att det vore en bra idé att skriva ett litet omdöme om matställen, barer, cafeér etc som besöks. Detta inlägg kommer att klassas som "Recensioner mat". Jag skulle förstås inlett denna serie med något storartat men eftersom jag inte ätit på något storartat ställe idag så inleder jag istället med något så sympatiskt som fisk... i bröd!

Restaurant: Nordsee
Plats: Schönhauser Arcaden (galleria)

Provad rätt: Backfisch Baguette

Ja vad säger man om en baguette med panerad fisk och remouladsås? Det smakar precis som man tror att det ska smaka, dock var den kall. Man tror inte att det ska smaka så tokigt och det gör det inte heller. Samma ställe serverade för övrigt en massa friterade godsaker (räkor, scampi etc med dipsås) så det kan tänkas vara lite av en hit för de där sällsynta bakisdagarna. Även Sushi fanns att tillgå så det är inte ens säkert att man behöver vara bakis?

Pris, provad rätt: €2,49
Prisvärdhet: 3/5
Mättnadsfaktor: 2/5
Chans att jag återkommer: 80% (pga de friterade räkorna)
Övriga kommentarer: standardställe al´a galleria

Behöver jag lägga till fler faktorer i betygsättningen? Skriv en rad med förslag!


På vägen hem passade jag på att ta en bild bara för jag tyckte det var så vackert, vilket inte alls framgår av bilden men ni kan ju föreställa er eller hur!?


Natti natti!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Kul att hitta till din Berlinblogg. Hittade hit via Berlin Ick och lägger direkt till dig i RSS:en. Förhoppningsvis blir det fyra månader för mig i Berlin i vår. Håll tummarna!

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för dig Anna-Karin! :)

    SvaraRadera