onsdag 4 november 2009

Det "snöar" i Berlin!

Japp det "snöar" i Berlin eller "snöade" tidigare idag åtminstone. Nu var det inte direkt den snö jag är van vid den här tiden på året utan mer snöblandat regn och därav "".

Bildbevis från Helmholtzplatz


På min gata där jag bor


Annars då? Ja det här med en uppdatering om dagen gick väl ungefär lika bra som jag hade trott så ni får ta en upopdatering emellanåt istället. Just nu sysselsätter jag mig med nåon slags magsjuka/matförgiftning och hur kul det än må vara så skulle jag kunna tänka mig att göra något annat.
Vidare är vi uppenbarligen mitt inne i en regnperiod vilket är lite lätt deprimerande. Å andra sidan var jag ju fullt medveten om att det var värsta tiden på året jag valde att åka ner hit... eget fel!

Sedan sist har jag också skrivit in mig på en skola för att läsa lite tyska. Kursen börjar 16/11 och pågår till 18/12. Utöver det är planen att söka jobb.

Imorgon kör U2 en gratisspelning på Brandenburger Tor. Tyvärr hann vi inte få några biljetter till det men vi drar nog dit ändå och kikar på tillställningen.
Helgen som kommer bjuder på massvis med festligheter för att fira 20årsjubileumet av murens fall och på måndag är det den 9/11 vilket alltså är på dagen 20år sedan denna historiska händelse. Räknar med rätt mycket folk och upprepar Hasselhoff sitt framträdande från 20år sedan kommer jag gråta glädjetårar!




Bis dann!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar